איך להציע גרסה נטולת פרסומות לאתר שלכם עבור מנויים

הטמעה של מודעות באתר אינטרנט זו אחת הדרכים המרכזיות להרוויח כסף מהאתר שלכם. מודעות אמנם עוזרות לכם לייצר רווחים מהאתר אבל אתם יכולים לגבות מגולשים קבועים סכום כסף עבור מנוי חודשי כדי לאפשר להם לצפות בתוכן שלכם ללא מודעות בדומה למה שאתרים רבים אחרים עושים. במאמר הזה נעבור יצירת אתר עם גרסה ללא פרסומות למנויים ונלמד אתכם איך להוסיף מודעות לאתר ולהסתיר אותם עבור לקוחות ששילמו מנוי חודשי. אך קודם לכן, חשוב שנבין מדוע אנחנו צריכים ליצור גרסה באתר ללא פרסומות למנויים?

למה צריך ליצור באתר גרסה ללא פרסומות בשביל המנויים?

אחת הדרכים המומלצות למונטיזציה באתר היא על ידי הפעלת סוגים שונים של מודעות באתר שלכם. יחד עם זאת, משתמשים רבים מעדיפים לקרוא את התוכן שלכם, לצפות בסרטונים או לגלוש באתר מבלי שמודעות יפריעו להם. אמנם מודעות יכולות לייצר עבורכם הכנסה אבל הסרה של המודעות מהאתר תספק לכם חווית משתמש טובה יותר (בדיוק כמו חשבון פרימיום ביוטיוב ללא פרסומות לעומת גלישה רגילה עם פרסומות). כדי להנות משני העולמות, אתם יכולים ליצור אתר מנויים עם אפשרות של מנוי חודשי בתשלום, כשהפרסומות לא יופיעו למנויים בתשלום. יוטיוב היא רק הדוגמה הכי מוכרת אבל הרבה אתרים עובדים במתכונת הזאת. עברו אחר המדריך ליצירת תכנית מנוי באתר ולהציע גרסה ללא פרסומות למנויים.

יצירת תכנית מנוי ללא מודעות באתר וורדפרס

הדרך הטובה ביותר ליצור אתר של מנויים בוורדפרס היא עם התוסף MemberPress. זה התוסף הטוב ביותר למנויים שמאפשר לכם להגביל תוכן על סמך תפקיד משתמש. ראשית, תצטרכו להתקין ולהפעיל את התוסף. ברגע שהתקנתם את התוסף באתר והפעלתם אותו – עברו אל הגדרות התוסף כדי להוסיף את אפשרויות תשלום באתר שלכם. לחצו על Settings ולאחר מכן לחצו על Payments.

התוסף MemberPress עובד עם עם פייפאל לישראל ו-Stripe לארצות הברית (אני ממליץ על תשלום עם PayPal מכיוון שניתן לסלוק כרטיסי אשראי דרכו). לאחר שהקמתם את אמצעי התשלום המועדף עליכם בתוסף, ניתן כעת לבנות את רמת המנוי. לחצו על Membership ואז לחצו על הוסף חדש.

הוסיפו מנוי חדש

לאחר מכן, תוכלו להזין שם ותיאור עבור תוכנית המנויים שלכם בחלק העליון. MemberPress גם מאפשר לכם לבחור את התמחור ואת תאריך התפוגה עבור כל תוכנית מנויים שאתם יוצרים. כך תוכלו להציע לגולשים מנוי חד פעמי וגם מנוי חודשי מתחדש.

תנאי מנוי באתר וורדפרס

לאחר מכן, תגללו למטה כדי להגיע להגדרות המורחבות של המנוי. בסקשן הזה, ממברפרס מאפשרת לכם לערוך את הגדרות הרישום, לשנות הרשאות, לעצב את תיבת המחיר ועוד. מה שאתם צריכים לעשות הוא לעבור ללשונית Advanced ולהפעיל את האפשרות User Rules For this Membership. מכאן אתם יכולים לבחור אילו תפקידים בוורדפרס יכולים לגשת למנוי שיצרתם. (עבור הדרכה זו בחרנו בתפקיד "מנוי" בוורדפרס).

משתמש מנוי בוורדפרס

לבסוף, לחצו על פרסום. כעת אתם יכולים לחזור על השלב הזה וליצור כמה דרגות של מנויים שאתם רוצים. באמצעות התוסף תוכלו גם להגדיל כללים שונים ולהגביל תוכן באתר על סמך תפקידי משתמש שונים ומנויים בדרגות שונות.

איך ליצור דף תמחור כדי להציג את התכניות בתשלום שלכם?

כעת, אנחנו נצטרך ליצור דף תמחורים עבור תכניות המנוי שלנו. כדי להתחיל בתוסף MemberPress לחצו על Groups ואז לחצו על הוסף חדש. בתוך האפשרות של הוספת קבוצה חדשה אתם צריכים להזין כותרת עבור דף התמחור שלכם, שתשמש גם כ-URL של דף התמחורים. לאחר מכן תגללו למטה וסקשן של Group Options ותבחרו אילו תכניות תמחור יוצגו בעמוד התשלום שאתם יוצרים. אתם יכולים ללחוץ על כפתור הפלוס כדי להוסיף את אפשרויות המנוי שאתם רוצים שייכללו בדף התשלום.

אפשרויות מנוי בדף תשלום

התוסף MemberPress מגיע עם תבניות מעוצבות מראש עבור דף התמחור ואתם יכולים להוסיף גם CSS אם אתם רוצים לעצב את הדף קצת מעבר. לאחר שתבצעו את השינויים הדרושים, לחצו על פרסום הדף וכעת תוכלו לבקר באתר שלכם כדי לראות את דף התמחור מוצג.

תמחור מנויים למקומון

כעת נוסיף פרסומות לאתר הוורדפרס שלכם.

הוספת מודעות באתר וורדפרס

הדרך הכי מומלצת לניהול מודעות באתר וורדפרס היא באמצעות התוסף AdSanity. זה אחד התוספים הטובים ביותר לניהול מודעות באתרי וורדפרס. באמצעות התוסף, אתם יכולים בקלות להוסיף ולנהל מודעות באתר שלכם והוא מציע גם אפשרות של "הצגת מודעה עבור תפקיד משתמש באתר", המאפשר לכם להסתיר מודעות מהמנויים באתר שלכם. ראשית, התקינו והפעילו את התוסף AdSanity. לאחר שהתקנתם והפעלתם את התוסף, עברו לדף יצירת המודעה על יד מעבר ל-Create Ad ואז על הוסף חדש. התוסף AdSanity מאפשר לכם ליצור את כל סוגי המודעות. אתם יכולים ליצור ידנית מודעות עם באנרים וגראפיקה או להוסיף מודעות מרשתות חיצוניות כמו Google Adsense. התוסף מאפשר לכם גם לתזמן מודעות באתר, להגדיר מסגרת זמן מסוימת או להפעיל את המודעות לצמיתות ללא הגבלת זמן. לאחר שסיימתם להגדיר את המודעה, לחצו על פרסום.

הגדרת זמן של מודעות

כעת תוכלו להכניס את המודעות שלכם באתר בכל מקום באמצעות ווידג'ט של AdSanity או באמצעות שורטקוד.

איך להסתיר מודעות מהמנויים באתר?

כעת, אחרי שהגדרנו את אפשרויות המנוי, את דף התמחור ואת המודעות באתר – אנחנו צריכים להסתיר את המודעות באתר עבור משתמשים שרכשו מנוי בתשלום. בשביל זה נצטרך לרכוש את התוסף Adsanity User Role ad Visibility. בפאנל הניהול שלכם בוורדפרס לחצו על AdSanity ואז על Add-Ons. תגללו למטה מבין התוספים שיש ל-AdSanity להציע וכשאתם מגיעים לתוסף הרצוי לחצו על More Info.

User Role Ad Visibility

כעת תוכלו להירשם באתר ולרכוש את התוסף כדי שתוכלו להחיל חוקים עבור המודעות המוצגות לכם באתר (עלות התוסף היא 19$ לשנה). ברגע שהתוסף שלכם מותקן והפעלתם את הרישיון בהגדרות התוסף אתם עוברים שוב ללשונית Add-Ons בתוסף AdSanity שם תוכלו להגדיר אילו משתמשים לא יראו את הפרסומות באתר שלכם.

סיכום והמלצות

האפשרות של הצגת מודעות רק לחלק מסוים מהגולשים היא מתבקשת. יש הרבה אתרים ברחבי האינטרנט שדרך המונטיזציה המרכזית באתר שלהם היא פרסומות והאפשרות של הצגת פרסומות רק למי שאינו מנוי עוזרת להם לפצל את הטראפיק שלהם ללקוחות משלמים ולקוחות שאינם משלמים ובעצם להרוויח כסף מ-2 קבוצות הקהל הללו. אפשרות זו נפוצה באתרים של עיתונים (כמו הארץ, ג'רוזלם פוסט וכו') אבל ניתן למצוא אותה גם באתרים יותר נישתיים המספקים מדריכים מתקדמים ומידע בנישות ספציפיות. במאמר הזה עברנו על יצירת אתר עם מנויים והוספת האפשרות של הצגת גרסה נטולת פרסומות עבור המנויים שלכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים