תוספי שפות מומלצים לוורדפרס

וורדפרס היא פלטפורמה המשמשת מיליוני אתרים ברחבי העולם שאינם בשפה האנגלית. ניתן להשתמש בוורדפרס ולבנות אתרים בכל שפה אפשרית. עם זאת, וורדפרס לא מגיעה עם היכולת המובנית ליצור אתרים רב לשוניים. למרבה המזל, ישנם כמה תוספים איכותיים המאפשרים לכם להוסיף בקלות תוכן רב לשוני באתר, ובנוסף לתרגם חלקים מהאתר שלכם או אתרים מלאים.

במאמר הזה נעבור על תוספי השפות המומלצים לוורדפרס ונבחן את היתרונות והחסרונות שלהם כדי לעזור לכם לבחור את התוסף הטוב ביותר עבורכם ליצירת אתרי וורדפרס במספר שפות. אך לפני שמתחילים, חשוב להבין מה צריך להיות בתוסף שפות לוורדפרס כדי שיהיה איכותי?

בחירת התוסף המתאים להחלפת שפות באתר שלכם

בחירת התוסף הנכון להחלפת שפות באתר שלכם זו משימה מרתיעה בעיקר בגלל מגוון התוספים הקיים ורשימת המאפיינים השונה שיש בכל תוסף. חשוב שתכירו מאפיינים חשובים שתוספי שפות טובים חייבים להכיל ובעזרתם תוכלו לבחור את התוסף המתאים עבור האתר שלכם:

  • עלות התוסף – תוספי שפות, בדיוק כמו רוב התוספים בוורדפרס, מגיעים בגרסה חינמית ובגרסת פרו. אם יש לכם צורך בהעברה של עשרות דפים למגוון שפות, תשלום על הפרימיום ישרת אתכם מעולה. אך אם אתם צריכים לשנות שפה לדף בודד מדי פעם הגרסאות הבסיסיות בחינם יהיו מספיקות. ההחלטה אם לשלם עבור תוסף שפות פרימיום תלויה בצורך שלכם ובשימוש שאתם הולכים לעשות עם התוסף.
  • איזה שפות התוסף מציע – מומלץ לשים לב אילו שפות אתם צפויים להזין באתר בעתיד עם השימוש בתוסף שתבחרו. אם אתם מתכוונים להזין באתר שפות נפוצות יותר כמו ספרדית, צרפתית ופורטוגזית לא תצטרכו גישה לתוסף עם השפות יוונית, יפנית וסקנדינבית. ודאו שאתם בוחרים תוסף שפות שמכיל את השפות שאתם רוצים להזין באתר.
  • תרגום אוטומטי לעומת תרגום ידני בתוסף שפות – ברוב תוספי שפות אתרי וורדפרס תמצאו אפשרויות שונות של אוטומציות ואפשרויות תרגום. בחלק מהתוספים תוכלו לתרגם תכנים לבד בצורה ידנית ובחלק מהתוספים יש אפשרות של תרגום אוטומטי שכבר קיים במסד הנתונים של התוסף (רובם לא יתרגמו תוכן ב-100%). הצורך בתרגום ידני או אוטומטי משתנה לפי סוג התוכן שאתם מתכוונים לתרגם ומומלץ מאוד שמישהו שדובר את השפה כשפת אם יעבור על התרגום לאחר העבודה של התוסף.
  • אינטגרציה ל-SEO – אם אתם עושים שימוש בתוסף SEO כדי לסדר אופטימיזציה לפוסטים ועמודים באתר אז תצטרכו לסדר את ההגדרות בתוסף (Meta Title ו-Meta Description בעיקר) מיד לאחר שהאתר הופך לדו לשוני. תצטרכו להוסיף מילות מפתח וביטויים ספציפיים בשפה שבה בחרתם להוסיף את התוכן. יש תוספים שמציעים אופטימיזציה ראשונית בשפה המתורגמת מה שיעזור לכם בדירוג הראשוני אך חשוב לעבור על ה-SEO בהרחבה לאחר מכן.
תוסף שפות מומלץ

3 תוספי שפות מומלצים לוורדפרס

אפשר להתקין אתר וורדפרס ולהשתמש במערכת בכל שפה ותוספי השפות לוקחים את השפה המקורית שבה האתר נבנה ומתרגמים אותה לשפות אחרות לבחירתכם. אתם אפילו יכולים לאפשר תרגום אוטומטי לכל השפות דרך Google Translate באתרים שלכם. לתרגום מקצועי תצטרכו להשתמש בתוספי שפות המתחלקים ל-2 קטגוריות מרכזיות: תוספים ליצירת אתרים רב לשוניים ותוספי תרגום.

תוספים ליצירת אתר רב לשוני מאפשרים לכם להוסיף באופן ידני תוכן במספר שפות לאתר ואיכות התרגומים בתוספים אלו תהיה טובה משמעותית מכלי התרגום הנפוצים באינטרנט. הסוג השני של תוספי השפות הם תוספי תרגום לוורדפרס שמתמשים בשירותי תרגום אונליין כדי לתרגם את התוכן באתר בצורה האופטימלית ביותר.

במאמר כאן אנחנו נתרכז בשלושת התוספים הטובים ביותר ליצירת אתרים רב לשוניים:

1. WPML

WPML הוא אחד מתוספי השפות הפופולאריים ביותר של וורדפרס. הוא מגיע עם מערכת ניהול להוספף שפות באתר המאפשרת לתרגם תוכן, תבניות, תוספים ועוד. התוסף WPML מגיע בתוכנית ראשונית בסיסית בעלות של 39$ לשנה שיעילה רק לבלוגים ואתרים קטנים. תכנית ה-CMS בעלות של 99$ לשנה ממצה את כל אפשרויות התוסף ומעולה למסחר אלקטרוני, מציעה תמיכה בבניית דפים, הפיכת האתר לרב לשוני בשפה שתבחרו וכולל תרגום של ההדר והפוטר.

התוסף מגיע עם ממשק קל לשימוש ועם הוספת תרגומים וניהול תוכן במספר שפות באתר בצורה מאוד יעילה ופשוטה. WPML תומך בכל סוגי הפוסטים, הפונטים, העמודים והשדות שנוצרו על ידי התבניות והתוספים באתר הוורדפרס שלכם והוא תוסף השפות המקיף ביותר לוורדפרס. בנוסף, ניתן לחבר את התוסף עם שירותי תרגום חיצוניים למעבר מהיר על התוכן שתורגם בעזרת התוסף וביצוע עריכות ופינישים.

2. Polylang

Polylang הוא תוסף שימושי ליצירת אתר במספר שפות בצורה יעילה ונוחה. התוסף מגיע עם ממשק פשוט להוספת מספר שפות בקלות לפוסטים, דפים, ווידג'טים ועוד. התוסף לא מגיע עם אפשרות להוספת שפות שונות גם לתבניות בוורדפרס ובגרסה החינמית שלו גם לא תומך באתרי איקומרס, אלא רק בגרסת הפרו שעולה 99€ לשנה. בגרסת הפרו של Polylang תוכלו ליהנות מהגדרה של URL ידידותי למנועי חיפוש בצורה אוטומטית עבור כל שפה שהוספתם דרך התוסף והוא מסתנכרן מעולה עם Yoast SEO. גם בגרסה החינמית של פולילנג ניתן להתחבר ב-API לרישיון הפרו של WPML אם יש לכם את גרסת הפרו של התוסף.

פולילנג הוא תוסף השפות הפופולארי ביותר עם למעלה מ-500,000 התקנות מכיוון שהוא מאפשר הוספת שפות לאתרים קטנים בחינם שעוזר למשתמשים ללמוד איך הופכים אתר עם שפה אחת לאתר רב לשוני מבחינת ההגדרות, מיקום הטקסט, ה-SEO ועוד, לפני שרוכשים תוסף שפות מורחב בתשלום.

3. Weglot

Weglot היא פלטפורמה לבניית אתרים רב לשוניים מבוססת ענן המתמחה בהוספת שפות לאתרים למערכות WordPress, Shopify, BigCommerce ועוד. כדי להוסף שפה לאתר בעזרת המערכת מתחברים ב-API לאתר ובוחרים את השפה המועדפת עליכם, שפת האתר שלכם והשפה שאתם רוצים להוסיף לאתר. דרך המערכת של Weglot מוסיפים שפה לדפים והפוסטים באתר, מנהלים את התוכן המתורגם ומזינים אותם באתר.

ל-Weglot יש תמיכה ב-WooCommerce, תמיכה ב-SEO, כפתור בצד האתר להחליף את השפות לאתר שהוספתם אותם לאתר, אפשרות לחיבור שירותי תרגום מצד שלישי וניסיון בחינם ללא הגבלת זמן עם הגבלה של 2000 מילים לתרגום. Weglot עובדת במבנה תמחור חודשי לפי מספר שפות וכמות מילים מתורגמות, מה שעשוי לייקר עבורכם את התהליך של תרגום אתר בשלמותו, שזה בעצם החיסרון המרכזי של התוסף.

סיכום והמלצות

אם אתם מחפשים את תוסף השפות האיכותי ביותר לוורדפרס ההמלצה שלנו היא WPML. מדובר בתוסף המקיף ביותר עם תרגום אוטומטי שקרוב מאוד ל-100%. בכל תוסף שפות שתבחרו תצטרכו ללטש את התרגום ולעבור אחריו בצורה מקצועית כי בכל זאת מדובר בשפה זרה לכם ולפני שאתם מנגישים אתר למדינה או יבשת מסוימת חשוב שאיש מקצוע יעבור על זה בנוסף. WPML בגרסת ה-CMS יעשה את העבודה בצורה מעולה. אם אתם רוצים להתנסות לפני שאתם רוכשים תוסף מורחב בתשלום אתם יכולים לעבוד עם הגרסה החינמית של Polylang.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים