למה חשוב לשים לב שמתכננים לבנות אתר חדש

בכל רגע נתון מוקמים ברחבי העולם אלפי אתרים חדשים. לרוב, באתרים שתגלשו אין שום יחודיות ורובם נראים טמפלטיים, גנריים ומשעממים גם אם הם עובדים בצורה תקינה וללא באגים. בחירה של חברה רצינית לעיצוב אתר אינטרנט והקמתו היא קריטית להצלחת הפרויקט ולא פעם יש התלבטות רצינית במי לבחור, האם לבחור בחברה המקימה אתרים או אולי בפרילנסר או בכלל בסטודיו המתמחה בעיצוב עם ידע והבנה בדיגיטל ובפרט בעיצוב אתרים.

עיצוב אתרים

למה צריך לשים לב לפני בניית אתר?

לפני שניגשים לבנות אתר חדש לחברה או לעסק, יש מספר דברים שבהם חשוב להתמקד וצריך לעבור עליהם על מנת לתכנן במדויק את בניית האתר שלכם, זו בעצם הפעולה שנקראית אפיון אתרים. לפניכם מספר דברים שחייב לתכנן לפני שבונים אתר חדש:

  1. מטרת האתר – כמו לוחם שניגש למשימה ויודע מה המטרה שלו, אותו הדבר בבניית אתר אינטרנט. אתם צריכים להגדיר את המטרה שלשמה אתם בונים אתר על מנת לבדוק אותו בצורה שבה ישרת את המטרה.
  2. קהל יעד פוטנציאלי – אתם צריכים להגדיר את קהל היעד שעתיד להיכנס לאתר שלכם על מנת לבנות את האתר בצרוה שתתאים לקהל. לאחר שהבנתם את מיקוד הקהל תוכלו להתאים עבורו אלמנטים וסקשנים באתר שמדברים ספציפית אל קהל היעד שלכם.
  3. התאמה למובייל – עיצוב רספונסיבי פירושו התאמה של האתר לכשירי מובייל מכל הסוגים. כיום, רוב אחוזי הגלישה באתרים מגיעים ממכשירי מובייל ולכן בונים ומעצבים אתר רספונסיבי שמתאים באופן אוטומטי לאחוז גדול מהמכשירים. יש חברות במגדילות ובונות אתרים בגרסת Mobile First – בנייה של האתר קודם כל למכשירי מובייל ורק לאחר מכן התאמה למחשב נייד וטאבלט.
  4. בחירה של חברת בניית אתרים – שלב נוסף חשוב לפני שבניית האתר שלכם מתחילה הוא לבחור את החברה הנכונה לבנייה ועיצוב של האתר שלכם. יש הרבה חברות בשוק ישראלי ובהמשך המאמר נעבור על הסיבות מדוע לבחור בסטודיו לעיצוב כשבונים אתר אינטרנט.

5 סיבות מדוע לבחור בסטודיו לעיצוב כאשר רוצים להקים אתר:

  1. עיצוב עיצוב עיצוב. בניגוד לחברות רגילות, בסטודיואים צוות המעצבים יהיו בוגרי תואר מבתי ספר גבוה לעיצוב כמו בצלאל, שנקר, ויצו חיפה או HIT ולא מעצבים / ביצועיסטים שסיימו לימודי תעודה במכללות רגילות או לימודים עצמאיים. ללא ספק יתרון אדיר לאיכויות עיצוביות גבוהות יותר. 
חברה בתחום הגיימינג

mythreal.io – עיצוב וחוויה יוצאי דופן לחברה בתחום הגיימינג

  1. תהליכי העבודה בסטודיואים שונה לגמרי מחברות המקימות את האתר על גבי תבניות עם כלים כמו אלמנטור שם המעצב הוא גם בונה האתר. סטודיואים לעיצוב מחלקים את העבודה בין צוותי המעצבים ואנשי UX לבין צוותי הפיתוח. כל אחד עושה את תפקידו בו הוא מתמחה ולכן כל חלק בתהליך עשוי בצורה טובה ומקצועית יותר והתוצאה הסופית טובה הרבה יותר.
  2. בסטודיו לעיצוב אתרים יפרקו את התהליך לגורמים ובכל שלב ושלב יכנסו לרזולוציות הרבה יותר גבוהות על מנת לדייק את התוצר הסופי. לדוגמא: התייחסות לתוכן הן הטקסטואלי והן בחירת תמונות, עיצוב איקונים יחודיים וכל אלמנט גרפי תומך שיוצג באתר וכן לקופי ולמיקרו קופי המייצרים וייב יחודי המתכתב עם העיצוב הגרפי.
  3. שמירה על זהות מיתוגית: רק מעצבים ברמה גבוהה המכירים תהליכי מיתוג באופן יסודי, ידעו לשמור על חוקי המותג וליישם אותם בפועל בעיצוב האתר אפילו במצבים בהם אין ספר מותג, מעצב/ת טובים יידעו לתת פתרונות גרפיים וחזותיים איכותיים יותר ובאותה נשימה להדק את חווית המשתמש באתר.
גלו

glue-team.co.il – הקפדה עד רמת המיקרו קופי לחברה העוסקת ביצירת קהילות באירגונים גדולים

5. פיתוח איכותי. סטודיו לעיצוב אתרים מחזיק צוות פיתוח IN HOUSE. צוותים כאלה יהיו כמעט תמיד מפתחים אמיתיים ולא "מרכיבי" אתרים שבונים אותם על תבניות עם כלים כמו אלמנטור ודומיו ואינספור תוספים. פיתוח איכותי של האתר ישפיע על זמני טעינה מהירים הרבה יותר, יציבות מערכת גבוהה יותר כך שיהיו פחות באגים ופחות קריסות בהמשך הדרך אם בכלל וכמובן דיוק ברמת פיקסל פרפקט כך שלא יווצרו פערים בין העיצוב המוצג לכם לבין התוצאה הסופית האמיתית.

לסיכום

אין ספק שסטודיו לעיצוב אתרים ברמה גבוהה יציג פתרונות איכותיים הרבה יותר ללא תקרות זכוכית או גבולות גזרה – הכל אפשרי! סטודיו לעיצוב אתרים שחי ונושם דיגיטל יוכל לספק פתרונות עם חשיבה מחוץ לקופסא. המעצבים יתכננו יעצבו ויקפידו על כל פיקסל והמתכנתים יוציאו לפועל את החזון על הצד הטוב ביותר.

על הכותב

אסף זילברמן, בן 47 בוגר ויצו חיפה, פעיל בתחום העיצוב משנת 2008 ובעשור האחרון הבעלים והמנכ"ל של סטודיו מוזי המתמחה בתהליכי מיתוג ועיצוב גרפי עם דגש על עולמות הדיגיטל: חנויות אונליין אתרי תדמית וממשקי משתמש. בשנים האחרונות סטודיו מוזי אחראי על כמה מהאתרים היותר בולטים בתחומם שאף זכו להכרה ארצית ובינלאומית.

אסף זילברמן

מדריכים נוספים