10 סיבות אפשריות מדוע אתר הוורדפרס שלכם איטי

אחוז גבוה מהגולשים באתר האינטרנט שלכם נוטשים את האתר עוד לפני שהדף שאליו נכנסו עלה בשלמותו, קל וחומר אם האתר שלכם עולה לאט. אתר וורדפרס איטי עולה בממוצע מעל ל-3 שניות ובאתרי איקומרס אפילו עיכוב של 2-3 שניות מיותרות יכול לגרום לגל נטישות מהדפים או מהעגלה. אתם לא צריכים עכשיו להיכנס לפאניקה ולשכור מתכנת באלפי שקלים כדי שיתקן את המהירות באתר שלכם. אבל, חשוב לקחת את הביצועים באתר שלכם ברצינות ולכן ריכזתי עבורכם 10 סיבות מרכזיות מדוע האתר שלכם בוורדפרס זז לאט ואיך לתקן אותם ולהאיץ את האתר.

למה האתר שלכם בוורדפרס זז לאט?

יכולות להיות מספר סיבות לכך שאתר וורדפרס נטען באיטיות. ההשפעה הקריטית ביותר היא על חווית המשתמש באתר. הגולשים מצפים שאתרי וורדפרס יטענו מהר יותר, ואם ייתקלו באתר שלא עולה תוך מספר שניות בודדות, כנראה שיצאו ממנו מבלי לראות את הדף. זאת החובה שלכם כבעלי אתרים לדאוג לחווית משתמש הכי טובה שיכולה להיות, או שתפסידו גולשים ולקוחות. ברשימה זו תמצאו את 10 הבעיות הנפוצות ביותר באתרי וורדפרס שהופכות את האתרים לאיטיים:

1. אחסון אתרים לא איכותי

אחסון האתר שלכם יכול לעשות את ההבדל בין אתר מהיר לאתר איטי והוא הבסיס לביצועים של האתר. אם אתם נמצאים באחסון שיתופי ומשתפים את משאבי השרת שלכם עם משתמשים נוספים במדיה של תנועה גבוהה באתר או עומס הביצועים שלכם ייפגעו משמעותית. ישנם מספר אפשרויות לשירותי אחסון איכותיים וחשוב להבין את התכונות שכל אחסון וחברת אחסון מספקות לכם לפני שבוחרים אחסון לאתר. ההמלצה שלי היא אחסון מנוהל בענן של Cloudways המספק לכם שרת בענן משלכם עם ביצועים גבוהים לאתרי וורדפרס.

הפתרון: שרת אחסון בענן של Cloudways.

2. תמונות בלי אופטימיזציה

תמונות וקבצי מדיה עוזרים לנו להפוך את האתר לויזואלי יותר ומעניין עבור הגולשים. אבל אם תשתמשו בהרבה קבצי מדיה האתר שלכם ייטען בצורה איטית יותר. הפתרון הטוב ביותר הוא לבצע אופטימיזציה לתמונות בעזרת תוסף כיווץ תמונות שגם מקטין את גודל הקובץ של המדיה וגם מעביר את התמונה לפורמט WebP קליל יותר.

הפתרון: ביצוע אופטימיזציה לתמונות בעזרת Imagify

3. תבנית אתר באיכות נמוכה

אם אתם משתמשים באתר בתבנית באיכות ירודה, רוב הסיכויים שתפגשו תבניות מנופחות, בעלי משקל גבוה וביצועים נמוכים. בנוסף, לרוב התבניות של פרצות אבטחה שמסכנות את האתר שלכם. שימוש בתבנית מותאמת אישית לצרכים שלכם תמנע ממכם להעמיס על האתר שלכם גרפיקה ודפים שאתם לא צריכים שמגיעים built-in בתבניות מוכנות. כדי לשמור על אתר וורדפרס מהיר הקפידו לבדוק טוב לפני באיזה תבנית כדאי לבחור כשההמלצה הטובה ביותר היא לבחור תבנית ריקה של Hallo ולבנות עליה את האתר מ-0 בעזרת אלמנטור.

הפתרון: לבנות את האתר מ-0 על תבנית ריקה או לבחור את התבנית המדויקת עבור האתר שלכם.

4. יותר מדי תוספים מותקנים באתר

כמות ואיכות התוספים שאתם מתקינים באתר שלכם משפיעים ישירות על ביצועי האתר ועל מהירות הטעינה. ככל שיש לכם יותר תוספים, הם תופסים מקום רב יותר והופכים את האתר לכבד יותר. מלבד כמות התוספים באתר, גם איכות התוספים משפיעה על מהירות הטעינה. חלק מהתוספים שוקלים יותר וחלק פחות וחלק מהתוספים מגיעים עם אפשרויות אופטימיזציה כדי שישפיעו כמה שפחות על מהירות הטעינה באתר.

הפתרון: להתקין רק תוספים רלוונטים

5. גרסת וורדפרס לא מעודכנת

כל חלק באתר שלכם צריך להיות מעודכן כדי להימנע מטעינה איטית, כולל גרסת הוורדפרס שיש באתר. ישנן מספר סיבות מרכזיות למה חשוב לעדכן את גרסת הוורדפרס, שתי הסיבות החשובות ביותר הן אבטחה ומהירות. עדכון גרסת הוורדפרס מציעה לכם הגנה מפני פגיעות או איומים פוטנציאלים על האתר שלכם שהיו קיימים בגרסאות קודמות ועדכוני גרסה לרוב מתקנים באגים שגורמים להאטת האתר. מנהלי מערכת לעיתים נוטים להימנע מעדכון גרסת הוורדפרס כדי להימנע משינויים קיצוניים באתר וחלקים באתר שנשברים בעקבות העדכון. לכן, חשוב לשמור גיבוי של האתר לפני שמעדכנים גרסה, תבנית או תוסף.

הפתרון: לעדכן את גרסת הוורדפרס באתר לאחר שמבצעים גיבוי.

6. אין שימוש בזיכרון מטמון (Cache)

כשמשתמשים מנסים להעלות דף מסוים ברחבי האינטרנט, הם בעצם שולחים בקשה לשרת של. טעינת הדף היא זמן התגובה של השרת לבקשות של המשתמש לטעינת הדף, הכותרות, התמונות, התוכן וכו'. עיבוד כל הבקשות האלו לוקח זמן והמטמון שומר את קבצים מהשרת, כך שבפעם הבאה שמשתמש ישלח בקשה לטעינת הדף הוא ייטען בצורה מהירה יותר. אם אתם רוצים להאיץ אתר וורדפרס, חובה להשתמש בתוסף Cache כדי לשפר את הביצועים של האתר.

הפתרון: התקנה של תוסף קאש WP-Rocket

7. אין אופטימיזציה ל-CSS

אתרי וורדפרס לפעמים נטענים לאט בגלל CSS לא מותאם או ריבוי קבצי CSS באתר. קבצי CSS אחראים על המראה והעיצוב שבאתר ו-CSS שעבר אופטימיזציה תורם רבות לחווית המשתמש וגם לא גורם לטעינה איטית באתר. כדי לבצע אופטימיזציה ל-CSS צריך לטעון קודם את החלקים הקריטיים באתר ו-CSS לא מותאם גורם לטעינת האתר בסדר שגוי והופעה של דפים בצורה לא נכונה.

הפתרון: אופטיזמיציה ל-CSS דרך תוסף Cache

8. ריבוי הפניות 301

הפניה מחדש באתר (Redirect 301) זו תכונה שימושית באתר וורדפרס שעוזרת לבעלי אתרים לטפל בכתובות URL שבורות או ישנות. זו תכונה מעולה שעוזרת גם לחווית המשתמש וגם ל-SEO באתר, אך הפניה מחדש יכולה להשפיע על ביצועי האתר אם לא מבצעים אופטימיזציה. יותר מדיי הפניות עלולות להשפיע על זמן הטעינה באתר הוורדפרס שלכם ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה כדי לשמור על פעילות חלקה.

הפתרון: לשמור על הפניות רלוונטיות בלבד בכמות לא גבוהה.

9. אין שימוש ב-CDN

האינטרנט הופך הכל לזמין בקלות, עד שאנו שוכחים שמרחק פיזי הוא עדיין גורם מעכב בטעינת אתר. אם הבקשה לטעינת האתר שלכם עובר דרך שרת פיזי (באחסון אתרים ייעודי או שיתופי) והשרת שלכם ממוקם בקצה השני של העולם, התגובה מהשרת תהיה איטית מהרגיל. גלי CDN מנגישים תוכן מהשרת של האתר שלכם לשרתים המפוזרים ברחבי העולם ומנגישים את הקבצים באתר לגולשים מהשרת הקרוב ביותר אליהם מה שמצמצם משמעותית את הזמן הטעינה שלכם. אי שימוש ב-CDN עלול להשפיע לרעה על הביצועים באתר הוורדפרס שלכם.

הפתרון: לחבר לאתר CDN של CloudFlare.

10. שימוש יתר בפרסומות ופופאפים

כאשר גולש מבקר באתר שלכם, הוא שולח בקשה לשרת של האתר, שטוען את הדף שבו נמצא הגולש כולל כל מה שבתוכו. אם בדפים שלכם יש כמות גדולה של מודעות ופופ-אפים, השרת שלכם טוען גם אותם. ככל שיש יותר מודעות ופופאפים, כך זמן הטעינה מושפע לרעה ומהירות האתר צונחת.

הפתרון: צמצום כמות הפרסומות והחלונות הקופצים באתר.

לסיכום

אתרים איטיים גורמים לגולשים באתר שלכם לנטוש את האתר שלכם. כדי להימנע מנטישה של גולשים ומטעינה איטית של דפים עליכם לוודא שהאתר נטען במהירות ושאין אף גורם המשפיע על מהירות הטעינה שלו לרעה. במאמר הזה כיסינו את הגורמים הנפוצים שגורמים לאתרי וורדפרס להיות איטיים יותר ולהיטען לאט כדי שתוכלו לזהות את הבעיות ולתקן אותם במידת הצורך. בחירה של אחסון איכותי, אופטימיזציה למדיה, חיבור CDN ושימוש ב-Cache יהפכו את האתר שלכם למהיר יותר ואת חווית המשתמש באתר לטובה יותר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים