4 כלים לניהול כמות גדולה של אתרי וורדפרס

הרבה בעלי אתרים ומקדמים שמנהלים מספר אתרי וורדפרס במקביל שואלים את עצמם כיצד יוכלו לנהל את כל האתרים במקביל מפאנל ניהול אחד. התשובה היא פשוטה – כלים או תוספים לניהול כמות גדולה של אתרי וורדפרס. ניהול מספר אתרי וורדפרס במקביל יכולה להיות משימה מייגעת כאשר אתם נכנסים לכל אתר בנפרד ומעדכנים את התוספים, התבניות או עדכוני מערכת. אנשים שמנהלים תחתם מספר אתרי וורדפרס (נפוץ בעיקר אצל סוכנויות שיווק ומשרדי פרסום) יכולים להשתמש בתוסף לניהול מספר אתרי וורדפרס כדי לצמצם את זמן העבודה שלהם בצורה משמעותית ולאפשר להם או לבעלי האתרים להתמקד בצרכים של העסק.

במאמר הזה ריכזתי עבורכם רשימה של 4 תוספים וכלים שיפתרו עבורכם את הבעיה של ניהול מספר אתרי וורדפרס במקביל ויספקו לכם סביבת עבודה נטולת טרחה. ראשית, חשוב שתבינו למה כדאי לעבוד עם כלים או תוספים לניהול מספר אתרים במקביל.

למה להשתמש בכלי לניהול אתרים של וורדפרס?

וורדפרס היא פלטפורמה פופולרית לבניית אתרים בזכות הגמישות של המערכת וקלות השימוש בה. אפילו לניהול אתרים מרובים יש אפשרות בילט אין שנקראית WordPress Multisite, שבה אתם יכולים ליצור רשת שלמה של אתרי WP ולשלוט בהם מפאנל ניהול אחד. אבל, לאפשרות מולטיסייט של וורדפרס של מגבלות בכל הנוגע לניהול אתרים מרובים עבור לקוחות מרובים שכל אחד מהם נמצא בשרתי אחסון שונים וצורכים משאבים שונים. לכן, לניהול יעיל יותר של אתרי וורדפרס רבים, תצטרכו לבצע העברת אתר לשרת אחסון זהה או להשתמש כלי או תוסף מותאם יהיה מאוד שימושי עבורכם.

כלים רבים לניהול מספר אתרי וורדפרס מציעים שירותי ואפשרויות חזקות שיעזרו לכם להפוך את זרימת העבודה שלכם לאוטומטית. עדכוני וורדפרס (תוספים, מערכת, תבניות וכו') חיוניים מאוד גם לאבטחה וגם פונקציונאליות באתר. אתם יכולים לעדכן במהירות במספר אתרים בעזרת שימוש בכלי כזה. בנוסף, בעזרת תוסף לניהול אתרי וורדפרס תוכלו ליצור גיבויים Off-Site, לנהל תגובות, לנהל משתמשים והרשאות ועוד.

wordpress management

כלים מומלצים לניהול כמות גדולה של אתרים

ניהול של מספר אתרים מסייע למשווקים, למדקמים ולבעלי אתרים לבצע פעולות במספר אתרים במקבלים ולחסוך המון זמן בניהול השוטף של האתר. לפניכם 4 כלים ותוספים לניהול אתרי וורדפרס מרובים שיעזרו לכם לנהל במבט על מספר אתרי וורדפרס במקביל.

1. MainWP

MainWP הוא כלי איכותי המאפשר למשתמשים לנהל מספר אתרי וורדפרס בדאשבורד אחד. כלי חינמי מבוסס קוד פתוח (בדיוק כמו וורדפרס עצמה) שמעניק לכם ממשק אינטואיטיבי שממנו תוכלו לבצע פעולות חיוניות במספר אתרים בו זמנית ולבצע עדכונים במספר אתרים בלחיצת כפתור. בנוסף, Cloudways נמצאת בשיתוף פעולה עם MainWP ולכן התוסף מכיל התאמות לחברת האחסון הפופולרית.

תכונות בולטות של MainWP:

  • עדכון גרסה של אתרי וורדפרס שבניהולכם בלחיצת כפתור
  • עדכונים אוטומטיים עבור תבניות ותוספים. אם קיים עדכון חדש, תקבלו מייל מ-MailWP המתריע על העדכון הקרוב ולמחרת העדכון יפעל בצורה אוטומטית.
  • התוסף מזהה תוספים ותבניות שלא עודכנו שמן רב ושולח התראות בנושא מה שעוזר לכם לשמור על אבטחת האתרים.
  • אפשרות לרכוש תכנית PRO המציעה הרחבות לתוסף ותמיכה צמודה יותר.

2. ManageWP

ManageWP הוא כלי לניהול אתרי וורדפרס שנועד כדי לחסוך זמן ולהפוך את זרימת העבודה שלכם לאוטומטית. זה התוסף הוותיק ביותר לניהול אתרי וורדפרס. ManageWP הוא תוסף חינמי שבאמצעותו תוכלו לנהל בקלות מספר אתרי וורדפרס מפאנל ניהול אחד, לחבר מספר חשבונות גוגל אנליטיקס אליו, לעבוד עם תוספים שונים במקביל לכמה אתרים ועוד.

תכונות בולטות של ManageWP:

  • בלחיצה אחת ניתן לעדכן עדכוני מערכת של WordPress, עדכוני אבטחה לאתרים שבניהולכם, ניקוי דואר זבל ועוד.
  • התוסף ManageWP מציע גיבוי חינם בענן הכולל גיבוי מתוזמן פעם בחודש, גיבוי Off-Site, שחזור בלחיצת כפתור ועוד. בנוסף, ניתן לרכוש את תכנית הפרימיום של ManageWP שבה יש כמה אפשרויות גיבוי מתקדמות.
  • אפשרות לחבר מספר חשבונות Google Analytics בדאשבורד אחד. כך תוכלו לעקוב אחר כל הביצועים של האתרים שאתם מנהלים.
  • חיבור תוספי פרימיום לפאנל הניהול המשותף

3. InfiniteWP

InfiniteWP הוא פתרון איכותי נוסף לניהול אתרי וורדפרס מרובים. התוסף עוזר לכם לנהל מספר בלתי מוגבל של אתרי וורדפרס ומציע תכנית חינמית מוגבלת לגיבויים ועדכוני מערכת ותוספים באתרים שאתם מנהלים דרך התוסף. אבל, כדי להנות מגישה מלאה לכל התכונות של התוסף, אתם צריכים לרכוש את תוכנית הפרימיום של InfiniteWP שמתחילה מ-147$ לשנה.

תכונות בולטות של InfiniteWP:

  • אתם יכולים לעדכן עדכוני מערכת, עדכונים לתוספים ועדכונים לתבניות בלחיצת כפתור
  • זמין רק בפרימיום – ניהול ויצירה של משתמשים לאתרים שאתם מנהלים.
  • זמין רק בפרימיום – סריקה של תוכנות זדוניות עם תכונות אבטחה מתקדמות כדי לאבטח את האתרים שאתם מנהלים מפני מתקפות ופורצים.
  • זמין רק בפרימיום – ניתן להתקין אתר חדש, ליצור או להעביר אתרי וורדפרס בקלות עם התוסף
  • זמין רק בפרימיום – ניתן ליצור דוחות של תנועה וביצועים עבור האתרים שאתם מנהלים ולשלוח אותם ללקוחות בלחיצת כפתור.

4. WP Remote

WP Remote הוא כלי לניהול אתרי וורדפרס פופולרי המציע תכונות רבות ועוצמתיות שיעזרו לכם לנהל ולעדכן את כל האתרי וורדפרס שבבעלותכם או ניהולכים במקום אחד באמצעות פאנל ניהול משותף. לתוסף WP Remote יש 2 תוכנית – חינם ופרימיום. תוכנית הפרימיום מתחילה בעלות של 49$ לחודש למקסימום 20 אתרים.

תכונות בולטות של WP Remote:

  • עדכון מערכת של וורדפרס, עדכון תבניות וורדפרס ועדכון לתוספים למספר אתרים בלחיצת כפתור
  • זמין רק בפרימיום – בגרסת הפרימיום ניתן לבצע גיבויים לאתר (גיבוי Off Site) בלחיצת כפתור ולפי דרישת הלקוחות)
  • זמין רק בפרימיום – על מנת לעזור לכם לאבטח את אתרי הוורדפרס שבניהולכם, WP Remote מציעה מספר תכונות אבטחה מתקדמות כמו: סריקה של תוכנות זדוניות, הגנה בהתחברות לפאנל הניהול, חומת אש מתקדמת והסרה של תוכנות זדוניות בלחיצת כפתור.
  • זמין רק בפרימיום – תמיכה לרוכשי חבילת הפרימיום זמינה בצ'אט או באימייל.

איזה תוסף ניהול אתרי וורדפרס הכי מומלץ?

למשווקים ומקדמים שמחזיקים מספר אתרים יש צורך קיצוני במערכת שבה ינהלו את כל האתרים במקביל, התוספים והכלים לניהול מספר אתרים מאפשרים לכם את יכולות הניהול הללו ממערכת שאתם כבר מכירים – ניהול של מספר אתרי וורדפרס על גבי מערכת וורדפרס. במאמר עברנו על ארבעת הכלים המומלצים ביותר לניהול מכות גדולה של אתרי וורדפרס. התוסף המומלץ ביותר בעיניי לניהול אתרים הוא MainWP. לאחר שהתקנתם אותו על האתרים שאותם אתם מנהלים והתקנתם אותו על האתר הראשי ממנו תנהלו את שאר האתרים אתם מוכנים להתחיל לעבוד. בנוסף לעובדה שהחברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם Cloudways, התוסף מאפשר עבודה מלאה בגרסה החינמית שלו ללא הגבלת אתרים והעובדה שהוא כתוב בקוד פתוח (כמו אתרי וורדפרס) מאפשרת למשתמשים גמישות מירבית והתממשקות לכלים או תוספים נוספים יחד איתו.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים