תוספים מומלצים לשורת חיפוש באתרי וורדפרס

כאשר בונים אתר תדמית או חנות בוורדפרס אנחנו נרצה לאפשר לגולשים לבצע חיפוש של תכנים או מוצרים בתוך האתר שלנו, כדי שהם ימצאו את מה שהם חיפשו בצורה הטובה ביותר. אפשרות החיפוש המוגדרת כברירת מחדל באתרי וורדפרס היא מוגבלת, עם מראה די גנרי וללא מהירות או גמישות בחיפוש. למרבה המזל, יש כמות גדולה של תוספי חיפוש מעולים שמרחיבים את אפשרות החיפוש באתר שלכם. במאמר הזה נעבור על תוספים מומלצים לשורת חיפוש באתרי וורדפרס ואילו אפשרויות מורחבות מעניק לנו כל תוסף. לפני שמתחילים, חשוב להבין מדוע צריך בכלל תוספי חיפוש?

למה צריך להשתמש בתוסף לשורת חיפוש באתרי וורדפרס?

מערכת חיפוש איכותית ומוצלחת היא חלק בלתי נפרד מאתר מצליח. זה לא משנה אם אתם מנהלים בלוג, חנות איקומרס או אתר לעסק – בכל אתר שיש בו מספיק תוכן, הגולשים יצטרכו כמה שיותר הכוונה ועזרה כדי למצוא את התוכן הזה. לאתר שלכם חייבת להיות דרך שבה הגולשים יכולים למצוא את התוכן שהם מחפשים. ללא תוסף לשורת חיפוש שניתן לבנות בעזרתו שורת חיפוש מעוצבת עם פונקציונליות מלאה, אתם עלולים לאבד גולשים שמגיעים לאתר, לקבל השפעה שלילית באחוז היציאה מהדף מה שעלול לפגוע גם ב-SEO.

שורת חיפוש

מה מומלץ שיהיה בתוסף שורת חיפוש איכותי?

אם לא יצא לכם לעבוד עם תוספי חיפוש או עם אפשרויות החיפוש הקיימות שיש בברירת המחדל בוורדפרס, אתם ככל הנראה לא תוכלו לדעת בוודאות איך לבחור תוסף לשורת חיפוש לוורדפרס. עברו על הרשימה הבאה של דברים שאתם צריכים שיהיה בתוסף שאתם רוכשים או מתקינים:

  • חיפוש מהיר ומדויק – לגרום לגולשים שלכם להמתין זמן רב מדיי זו דרך בטוחה לגרום להם לצאת מהאתר. לכן, בחרו בתוסף חיפוש שמבטיח שהחיפוש יהיה מהיר ומדויק.
  • מיקום ברור לסרגל – בחרו בתוסף שמאפשר לכם להטמיע את סרגל החיפוש במספר מיקומים, כך שתוכלו למקם אותו בדיוק איפה שהגולשים שלכם יוכלו להבחין בו בקלות.
  • חיפוש לפי ביטוי – חיוני מאוד שמערכת החיפוש שלכם תוכל להציג תוצאות חיפוש לפי הביטוי שהזנתם או חלקו. כתוצאה מכך, למשתמשים יהיה קל יותר למצוא את מה שהם מחפשים.
  • אפשרויות סינון – מיון עוזר לכם לצמצם את תוצאות החיפוש וכאשר אפשרויות המיון והסינון מעוצבות היטב, הגולשים שלכם יכולים להנות מחווית משתמש איכותית ומעוצבת.
  • ניטור חיפושים – אתם יכולים לקבל הבנה טובה יותר על הגולשים באתר שלכם אם אתם תדעו מה הם מחפשים וכמה פעמים. ניטור כל החיפושים באתר שלכם מאוד שימושי עבורכם.

תוספים מומלצים לשורת חיפוש בוורדפרס

1. Ivory Search

Ivory Search הוא תוסף חיפוש מתקדם ואיכותי עבור אתרי וורדפרס המאפשר לכם ליצור שורות חיפוש מותאמות אישית. תוכלו ליצור מספר בלתי מוגבל של שורות וטפסי חיפוש ולהגדיר כל אחד מהם בנפרד כך שיתאים לצרכים שלכם ולחלקים שונים באתר. התוסף מאפשר לכם גם להציג את שורות החיפוש במקומות לא שגרתיים באתר כמו פוטר, הדר, סרגל צידי, באמצע הדף, בפוסטים, בדפים ועוד. Ivory Search מספק לכם שליטה בכל מה שקשור לחיפוש פריטים באתר ומציג תשובות בהתאם לכותרות, מילות מפתח, תוכן, אלטים ועוד. את התוסף Ivory Search ניתן לרכוש בעלות של 19.99$ לשנה עבור אתר אחד.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Ivory Search:

  • יצירת טפסי חיפוש בהתאמה אישית ללא הגבלה
  • הגדרה של כל שורת חיפוש בנפרד
  • אפשרות לחיפוש של קבצים, תמונות וקבצים מצורפים
  • תמיכה במספר רב של שפות
  • אינטגרציה עם תוספים נוספים בוורדפרס (ווקומרס, bbPress ועוד)

2. Advanced Woo Search

התוסף Advanced Woo Search הוא תוסף חיפוש עוצמתי לאתרי וורדפרס ותוכן במיוחד עבור אתרים שמותקן בהם התוסף WooCommerce, שהופך את אתר הוורדפרס שלכם לחנות אונליין. עם התוסף הזה, הגולשים שלכם יוכלו לחפש ביעילות ובמהירות מוצרים באתר שלכם. כדי למקם את תיבות החיפוש שאתם יוצרים עם התוסף אתם יכולים להשתמש בקוד קצר או באמצעות ווידג'ט במיקום הרצוי. Advanced Woo Search מאפשר למשתמשים לחפש לפי ביטוי שמופיע בכותרת המוצר, בתוכן, בקטגוריה, בתגיות, ב-SKU של המוצר ועוד. כל תוצאת חיפוש יכולה להציג את תמונת המוצר ואת המחיר כדי לשפר את חווית המשתמש של הגולשים. בנוסף, Advanced Woo Search מתממשק בצורה טובה עם התוספים WPML, פולילינג, WooCommerce Multilingual ותוספי שפות נוספות כדי להקל על התרגום. את התוסף Advanced Woo Search ניתן לרכוש בעלות של 59$ לשנה עבור אתר אחד.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Advanced Woo Search:

  • הגדרות ידידותיות למשתמש
  • מציג את תמונת המוצר והמחיר
  • מסתנכרן עם Google Analytics כדי לקבל מידע על חיפושים
  • מסתנכרן עם בילדרים רבים בוורדפרס
  • סנכרון אוטומטי של נתוני מוצרים

3. Ajax Search Lite

התוסף Ajax Search Lite תוסף חיפוש רספונסיבי לאתרי וורדפרס. באמצעות התוסף הזה, תוכלו לכלול טופס חיפוש מבוסס Ajax באתר שלכם. החיפוש גם תוכנן כדי להיות ידידותי במיוחד למשתמש עם ממשק יחסית נקי, תמיכה בנייד ועיצוב ממיר. התוסף לא רק מאפשר לגולשים שלכם לבצע חיפוש רגיל בפוסטים, דפים ומוצרים אלא גם בקטגוריות, סוגי בפוסטים מותאמים אישית, בשדות מותאמים אישית ועוד. ניתן לשלב גם את גוגל אנליטיקס לתוסף כדי להבין יותר טוב את מסע החיפוש של הלקוחות. אתם מקבלים את כל האפשרויות הללו בגרסה החינמית של התוסף אך ניתן לשדרג לפרימיום שמכיל למעלה מ-100 תבניות מוכנות לשורות וטפסי חיפוש ועוד מאות אפשרויות מתקדמות בעלות של 36$ בתשלום חד פעמי.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Ajax Search Lite:

  • מבוסס על Ajax
  • מציג אייקונים SVG ו-CSS3
  • 8 תבניות מובנות (בגרסה החינמית)
  • שומר חיפושים במטמון כדי לייצר חיפוש מהיר יותר
  • אפשרויות תרגום לשפות נוספות
  • אפשרויות מורחבות בבניית טופס החיפוש

4. Relevanssi

אם אתם מחפשים מנוע חיפוש עשיר באפשרויות ושיכול להחליף את החיפוש ברירת מחדל שיש בוורדפרס, אתם צריכים להכיר את התוסף Relevanssi. תוסף חיפוש איכותי המאפשר חיפוש בהתאמה מטושטשת (התאמה חלקית של מילים למקרה שביטוי החיפוש שהוזן אינו תואם). כדי להקל על הגולשים, התוסף אפילו מדגיש את מונח החיפוש בין תוצאות החיפוש. בנוסף, Relevanssi מאפשר להציג לגולשים הודעת "האם התכוונת ל..?" בחיפושים לא מוצלחים והוא מציע גם אפשרות לצמצם תוצאות חיפוש כאשר מחפשים במסד נתונים גדול יחסית. את התוסף Relevanssi ניתן לרכוש בעלות של 109$ לשנה ללא הגבלה של אתרים.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Relevanssi:

  • מציג שאילתות חיפוש פופולריות ביותר
  • מאפשר לכם להגדיר חיפוש לפי כותרת, תגיות, תוכן וכו'
  • אפשרויות והגדרות מתקדמות לביצוע חיפושים
  • מסתנכרן עם בילדרים רבים בוורדפרס
  • מסתנכרן עם bbPress בצורה מיטבית

סיכום והמלצה

תוספי שורת חיפוש באתרי וורדפרס הופך את החיפוש באתר שלכם לאינטואיטיבי, יעיל ומהיר. מה שהופך את האתר שלכם לנגיש יותר עבור הגולשים ועוזר להם למצוא מוצר או תוכן שהם חיפשו בקלות ובמהירות. עברנו על התוספים המובילים לשורת חיפוש בוורדפרס ושמנו דגש על תוספים שמכילים פונקציונאליות רחבה יחד עם תצוגת חיפוש יעילה הניתנת לעיצוב במחיר הגיוני. אני רוצה להמליץ על התוסף Ajax Search Lite שמבוסס על Ajax וניתן לבנות בעזרתו שורות וטפסי חיפוש מתקדמים שמשפרים משמעותית את חווית המשתמש באתר שלכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO) ומנהל את האתר EasyCloud. בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים